Co víš o svém sousedovi?

12. 01. 2016 20:23:34
Já o těch svých nevím nic. A také o nich nic vědět nechci, jsou mi srdečně ukradení. Nevím, jestli chodí v neděli do kostela, v pátek do synagogy, ve středu do kina, zda vstávají v šest nebo v jedenáct... a vědět to nehodlám.

Vyspáváš, milý spoluobčane, denně do hodiny polední a uléháš ve čtyři ráno? Nejenže mě to nezajímá, já to ani nevím. Pokud ovšem do té čtvrté ranní obden nehulákáš jako gladiátor půl vteřiny před tím, než je definitivně sežrán lvem nebo jinou potvorou.

Máš doma ženu? Dvě, tři ženy? Nebo chlapa, několik chlapů? Máš děti? Vnoučata, synovce? Opět to nevím, a pokud se to náhodou dovím, za půl minuty to zapomenu. Je mi fuk, koho volíš, co si vaříš, jakou hudbu posloucháš, jaké filmy sleduješ, jaké knihy čteš.

Chceš, milý spoluobčane, aby ti všichni dali svatý pokoj? Staň se mým sousedem! Patrně si mimoděk zapamatuji tvé jméno, určitě tě pozdravím, potkám-li tě na chodbě či ve výtahu, a jestliže mě o to požádáš, pohlídám ti kotě, zaliju ti kytky, když budeš na dovolené, a zavolám policii, pokud podle sluchových vjemů pojmu podezření, že ti někdo ubližuje... ale jinak o tobě nebudu vědět naprosto nic.

Jsi křesťan? Ateista? Okultista? Klid, nebudu o tom mít ponětí, a když už, nanejvýš si řeknu: Hm, pozoruhodné.

A co můžeš, milý spoluobčane, učinit ty pro mne? Totéž, co já pro tebe. Dát mi svatý klid. Nesledovat má okna, abys zjistil, zda nemám moc velký či moc malý vánoční stromek. Nezírat mi do nákupní tašky a nemudrovat, čím to, že si každý týden můžu dovolit čerstvou rybu, a proč obden chodím domů s plným košem zeleniny. Necivět mi do oken a podle světla a tmy odhadovat, že asi každou neděli chodíme večer „ven“, nedumat nad tím, zda toto „ven“ znamená do divadla, na fotbal, na rockový koncert nebo k babičce na večeři.

Nech mě, drahý spoluobčane, být. Dovol, abych ti byla lhostejná, bez ohledu na to, jak se oblékám, co jím, v kolik hodin chodím domů. Starej se prosím o sebe. Tak jako já. Já o tobě nic nevím, a ani to vědět nemíním, pokud mě sám do svého života aktivně nepozveš.

Snad toho od tebe, spoluobčane, příliš nežádám. Vlastně myslím, že od tebe de facto nežádám téměř nic. Ale pokud se, drahoušku, začneš intenzivně zajímat o to, zda svým dětem vštěpuji „ty správné“ názory, jestli je posílám do „té správné školy“ a vařím jim „to správné“ jídlo, tak věz, že tě sežeru i s botama. Bez debat.

Tento text je psán v náhlém rozčílení nad pravomocemi „sociálek“ v Norsku, nicméně i bez ohledu na aktuální dění vyjadřuje mé letité základní sociální přesvědčení.

Autor: Helena Čížková | úterý 12.1.2016 20:23 | karma článku: 24.44 | přečteno: 1187x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.20 | Přečteno: 329 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.13 | Přečteno: 288 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.76 | Přečteno: 506 | Diskuse
Počet článků 55 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1743
...raději to nebudeme rozmazávat. Více na Jazyková inkvizice

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...